Straten als showroom en Volvo-verdelers als kunstgalerijen
Door de afgelasting van de 99e editie van het Autosalon heeft Volvo Cars zichzelf opnieuw uitgevonden met zijn "The Street Is Our Showroom"-campagne. Sinds enkele jaren zijn Volvo’s massaal te zien op onze Belgische wegen. De Zweedse autofabrikant zag hier een mooie kans in en stuurde drie Belgische fotografen het land door om de Volvo’s in volle glorie te fotograferen, of ze nu in beweging waren of geparkeerd stonden langs de stoep. Mehdi El Taghdouini, Wouter Van Vaerenberg en Thomas Switn Sweertvaegher, drie referenties in hun vakgebied, gingen op pad en fotografeerden elks volgens hun eigen stijl. De werken van deze drie fotografen zullen tijdens de hele campagne worden gebruikt en van 13 januari tot eind februari ook worden tentoongesteld bij alle Volvo-verdelers in het land, die voor de gelegenheid zullen worden omgetoverd tot kunstgalerijen. Een lust voor het oog, zowel dankzij de foto's als de auto's.

België, de tweede thuisbasis van Volvo Cars
De Zweedse autofabrikant begon in 1965 met de productie in België in de fabriek in Gent. Vandaag stelt Volvo Cars in totaal 6.500 mensen tewerk in België. Ook op het vlak van verkoop en registraties doet Volvo Cars het erg goed: zo stijgt het marktaandeel met 18% op een particuliere markt die met 19% daalt, en werd de XC40 het best verkochte voertuig in België, met bijna 8.000 geregistreerde voertuigen tegen eind oktober 2021. Grote kans dus dat de Belgische chauffeurs hun toekomstige Volvo gewoon op straat tegenkomen. "België is al enkele jaren een belangrijke speler in het wereldwijde ecosysteem van Volvo Cars. Terwijl de automarkt in België met 9% daalt, blijft Volvo Cars Belux groeien met een marktaandeel van 4% eind oktober (tegenover 3,6% vorig jaar), ondanks de productieproblemen in de sector. De gezondheidscrisis vereist dat wij ons snel aanpassen om de Belgen de best mogelijke ervaring te blijven bieden, en deze campagne is een goed antwoord op de huidige realiteit," zegt René Aerts Jr, Corporate Communications Director bij Volvo Cars Belux.

Configureer jouw eigen Volvo vanaf de straat, dankzij AI
Met “The Street Is Our Showroom” wilt Volvo Cars hun aanwezigheid in het Belgische straatbeeld gebruiken om mensen die op zoek zijn naar een nieuwe auto deels te bieden wat ze gewend zijn op het Autosalon te zien: meer informatie over de wagens op de Belgische markt. Dankzij de AI van de Volvo Street Configurator[1] - een innovatieve, disruptieve tool - kan je een schat aan details verkrijgen over elke Volvo in het straatbeeld. Model, kleur, afwerking en velgen: de Volvo Street Configurator vertelt het je allemaal. Het enige wat je hoeft te doen is een foto maken van een Volvo die je op de weg ziet en die uploaden naar de Volvo Street Configurator. En als je nog een stap verder wilt gaan, kan je de tool, die voor iedereen beschikbaar is, ook gebruiken om een afspraak met een dealer te maken, een proefrit te plannen, de configuratie te verfijnen en zelfs een offerte aan te vragen voor de gescande auto of een ander model dat je wilt.